wtorek, 12 grudnia 2017

Zielone ładowarki 2

Zielone ładowarki cz. 2
A teraz do konkretów.
Sam pomysł instalowania w terenie ładowarek do telefonów czy samoobsługowych stacji naprawczych rowerów nie jest nowy. W wielu gminach już od kilku lat tego typu rozwiązania funkcjonują. Osobiście jestem za tego typu nowinkami i cieszę się, że te rozwiązania dotarły również do Piekar.
Co do lokalizacji...przykładowo w Toruniu , w Częstochowie czy w innych miastach lokalizację stacji naprawczych wskazali sami mieszkańcy w konsultacjach społecznych. Wybudowano je przy najbardziej uczęszczanych trasach rowerowych, przy centrach handlowych, czyli tam gdzie pojawia się dużo rowerzystów. U nas najbardziej uczęszczaną trasą rowerową jest trasa nad Zbiornik Kozłowa Góra i do Świerklańca. Tam o stacji nikt nie pomyślał. Mamy w mieście wytyczonych klika tras rowerowych przez UM i tylko przy jedej z nich jest stacja, czyli przy Kopcu. Jeśli chodzi o ładowarki do telefonów to akurat ta lokalizacja która jest może być. Na ryneczku lepsze byłyby moim zdaniem tzw. zielone ławki z portami do ładowania. Przykładowo na Kopcu przy ładowarce nie ma gdzie usiąść. Na Dworcu o czym dawniej pisałem lepiej gdyby ładowarki były w poczekalni. To są takie drobne uwagi, których można byłoby uniknąć gdyby temat skonsultowano z użytkownikami czyli mieszkańcami. Jak wypadł test zielonych ładowarek? Najgorzej test wypadł w Brzezinach Śląskich gdzie kompresorek nie działał, więc koła nie napompowałem, jeden port USB został już zniszczony i brakuje dwóch kabli do ładowania telefonu. Przy OK Andaluzja brakuje jednego kabla do ładowania telefonów. Kompresorek na stacji naprawczej ma jedną końcówkę więc każdej dętki nie napompujemy. Ja akurat swoje koła, tam gdzie kompresorek działał, napompowałem, a telefon doładowałem. Czy mieszkańcy będą korzystać z zielonych ładowarek a rowerzyści ze stacji naprawczych? Przekonamy się za jakiś czas. Czy będziemy szanować to, co mamy? Zależy od nas wszystkich. Jak sprzęt będzie wyglądał po zimie?

Stacje naprawcze w Toruniu są od 2015 roku a lokalizacje ich wskazali sami mieszkańcy w konsultacjach społecznych. Koszt 5,5 tys. W 2016 w Gdańsku przy czym szybko zaczęły znikać narzędzia. W Rzeszowie zorganizowano zbiórkę pieniężną i sponsorzy 2016.
Wybudowano je przy najbardziej uczęszczanych trasach rowerowych, przy centrum handlowym gdzie przyjeżdża dużo rowerzystów.W Częstochowie w 2014 roku przeprowadzono konsultacje gdzie zamontować stacje

2017.09.14

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tak było 2014 – Tak jest 2022

  Tak było – Tak jest Tak zatytułowany był cykl artykułów w miejskiej gazecie Twoje Piekary w roku 2014, ukazujący jak zmieniło się nasze mi...