XII sesja RM rozpoczęła się od
wręczenia podziękowań osobom, które przez wiele lat w Piekarach
Śl. pełniły funkcje publiczne. Niektóre z nich przeszły na
emeryturę, inne z różnych względów zrezygnowały z pełnionych
funkcji.
Pożegnano :
Komendanta Miejskiego Państwowej
Straży Pożarnej – bryg. Mariana Ziemiańskiego
Komendanta Miejskiego Policji – insp.
Dariusza Augustyniaka
Powiatowego Inspektora Nadzoru
Budowlanego – Jana Daneckiego
Prezesa ZGK – Pawła Krawczyka
Dyrektora MDK nr 2 – Annę Nastalską
Dyrektora MP nr 1 – Lidię
Kuświk-Zielonkę
Dyrektora MP nr 10 – Czesławę
Czerwik.
Następnie Pani Prezydent
poinformowała, iż złożono dwa projekty. Jeden w celu odzyskania
środków budżetowych związanych z przebudową ulicy Pod Lipami -
możliwy koszt dofinansowania to 700 000 zł. Drugi projekt
dotyczy zwrotu kosztów za rewitalizację placyku na skrzyżowaniu
Bytomska/Miarki - możliwe dofinansowanie 1,2 mln zł.
Sława Umińska-Duraj rozmawiała w
ostatnim czasie z Wojewódzkim Komendantem Policji o problemie
nielegalnych wysypisk śmieci na terenie naszego miasta.
Na chwilę obecną Straż Miejska
pilnuje terenu wysypiska 24 godziny na dobę. Przeprowadzono kontrolę
w budynkach, gdzie były największe straty wody. Kontrola ta
wykazała kradzieże wody przez mieszkańców. W okresie wakacyjnym
uruchomiono bezpłatne kino w MDK przy ul.Bytomskiej. W lipcu po raz
pierwszy w Piekarach Śl. na ulice miasta wyjechała Piekarska Masa
Krytyczna, czyli miłośnicy rowerów.
Radny Czesław Wymysło zapytał, co
się dzieje z wygranymi w ubiegłym roku projektami do budżetu
obywatelskiego. Prezydent Turzański poinformował, iż opóźnienia
wynikają z procedur przetargowych, dlatego w przyszłości należy
całą procedurę związaną z budżetem obywatelskim zacząć
wcześniej. Radny S.Korfanty zapytał prezydenta, czy w związku z
usunięciem na ul. Pod Lipami znaku ograniczającego dopuszczalny
tonaż do 3,5t UM zamierza wprowadzić jakiekolwiek ograniczenia, a
jeżeli tak to jakie. Prezydent Turzański powiedział, że zdjęcie
ograniczenia na ul. Pod Lipami spowodowane jest wyrokiem sądu, który
uznał ograniczenia wprowadzone przez byłego prezydenta S.Korfantego
za niewłaściwe. Prezydent poinformował, że w planach jest budowa
drogi łączącej ul. Podmiejską z ul. Pod Lipami, która
przebiegałaby obok dworca kolejowego w Szarleju.
W czasie omawiania projektów uchwał
gorącą dyskusję wywołał radny Korfanty.
Radny zapytał o kwotę 10 tys. zł,
która miałaby być przekazana z budżetu na dofinansowanie
Festiwalu Sufler Rock. Zastanawiające jest to, że kilka dni
wcześniej o to samo pytał na komisji, gdzie została mu udzielona
odpowiedź. Tym razem odpowiedzi udzielił dyrektor OK Andaluzja
Piotr Zalewski. Poinformował, iż większość funduszy na
organizację festiwalu pochodzi od sponsorów. Organizatorzy zwrócili
się do radnych o dofinansowanie festiwalu brakującą kwotą 10 tys.
zł. zwłaszcza, że impreza ta szeroko promuje nasze miasto. Radny
Korfanty zapytał również, czy impreza będzie biletowana oraz ile
kosztować będzie budżet miasta. Impreza nie będzie biletowana z
uwagi na wymogi sponsorów, a miasto wyłoży na tą imprezę jedynie
10 tys. zł. Korzystając z okazji dyrektor OK. Andaluzja
przypomniał, że w porównaniu z innymi ośrodkami kultury o
podobnym profilu przez ostatnie 10 lat był traktowany po macoszemu.
Na liście płac zajmował ostatnią pozycję wśród dyrektorów
domów kultury, jak również musiał radzić sobie sam, jeśli
chodzi o pozyskiwanie środków finansowych. Jak stwierdził, miasto
po rządami byłego prezydenta na działalność OK Andaluzja
przeznaczało stosunkowo niewielkie kwoty. Radni przychyli się do
prośby P.Zalewskiego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz