sobota, 22 grudnia 2018

Przebudowa skrzyżowania przy Marcredo


Wrócę jeszcze do postu dotyczącego przebudowy skrzyżowania, droga 911 – Miarki – Podmiejska.
W celu udrożnienia tego skrzyżowania UM zdecydował się na dobudowanie prawoskrętów na 911 od Orzecha oraz na Podmiejskiej. Zapomniano jednak o prawoskręcie na 911 w kierunku Szarleja. Tym samym jadąc od węzła autostradowego natrafiamy na wąskie gardło. Auta jadące prosto w kierunku Orzecha będą blokować auta chcące skręcić w prawo. Jednym słowem jest to poważna wada tej przebudowy. Myślę, że w tej kwestii powinni wypowiedzieć się fachowcy od inżynierii komunikacji lądowej, których mamy w Piekarach.
Do dyskusji, pod wcześniejszym postem, włączył się w-ce Prezydent K.Turzański odpisując, że prawoskrętu w kierunku Szarleja nie ma, bo nie było na to miejsca. Tu pojawia się odwieczny problem i pytanie dlaczego tego miejsca nie ma. Kiedyś były Prezydent Korfanty powiedział, że „nie będzie się zastanawiał co będzie za dwa, trzy lata”. To były wymowne słowa, które „potępił” swego czasu na blogu K.Turzański. Zastanawia mnie dlaczego władze nie prowadzą przemyślanej polityki z wieloletnim wyprzedzeniem, wprowadzając rozwiązania przyszłościowe. Kilka lat temu UM zamówił Studium transportowe, za które oczywiście trzeba było zapłacić. W czasie omawiania tego dokumentu na jednej z komisji, przedstawiciel firmy opracowującej Studium zasygnalizował, na które węzły komunikacyjne w Piekarach należy zwrócić szczególną uwagę. Między innymi do skrzyżowań narażonych na zatory komunikacyjne zaliczono przebudowywane skrzyżowanie. Nie wiem czy ktoś czyta później te opracowania i czy zawarte tam wnioski brane są pod uwagę. Wydaje się, że nie, skoro nie tak dawno obecne Władze Piekar sprzedały teren przy skrzyżowaniu „nie zastanawiając się co będzie za dwa, trzy lata”. Teraz okazuje się, że czegoś nie da się zrobić , bo czegoś nie przewidziano. Planowanie strategii rozwoju miasta powinno wybiegać wiele lat do przodu z uwzględnieniem przyszłych potrzeb w tym wypadku komunikacyjnych.
Jednym słowem zamiast zabezpieczyć jakąś strefę terenu wokół skrzyżowania celem jego przebudowy w przyszłości, dziś się wszystko sprzedaje, a jutro się mówi, że niestety nie ma miejsca by wybudować prawoskręt. Druga sprawa ktoś wydał pozwolenie, aby tuż przy skrzyżowaniu wybudowano stację benzynową, która utrudni rozbudowę tego skrzyżowania.
To chyba jednak nie ten kierunek myślenia...


6 komentarzy:

  1. Gdyby tam były dalej po dwa pasy jazdy w każdą stronę, dwa w stronę Świerklańca i dwa w drugą stronę to by był komfort jazdy i nie było by korków. Po jednym pasie w każdą ze stron, zawsze będą tam problemy, przy tak wielkim teraz natężeniu ruchu. Więc wszystkich problemów nie da się rozwiązać, przy obecnych standardach jest to po prostu niemożliwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej chodzi o to, że skrzyżowanie przy Marcredo ma małą przepustowość. Odpowiednio je przebudowując można tą przepustowość zdecydowanie zwiększyć. Inny problem to ten, że obwodnica jest wąska, czyli poza obecnymi standardami.

      Usuń
    2. Gdyby obwodnica była szersza i miała cztery pasy ruchu to by był komfort jazdy, dwa pasy ruchu to katastrofa bowiem w godzinach szczytu to masakra, gdy się tamtędy przejeżdża.

      Usuń
  2. Ta droga koło Marcredo w stronę Świerklańca to by była idealna w czasach PRL-U jak było parę maluchów i polonezów to by można śmiało sobie po niej śmigać, ale w obecnych czasach kiedy jest tak duże natężenie ruchu to strach tamtędy jeździć. Niektórym się śpieszy i niektórzy próbują wyprzedzać, dla mnie w obecnych czasach ta droga to katastrofa, nie spełniająca standardów i jest niebezpieczna łatwo tam o wypadek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jak jechałem z Marcredo z materiałem sześćdziesiątką w stronę Świerklańca, to za mną pędziło takie masywne auto i w środku dwóch wypasionych facetów o mało by mi nie wjechali do zadku spieszyło im się, więc musiałem docisnąć gazu i przyśpieszyć nie zważając na materiał bo jeszcze by mi wyklepali ze wściekłości maskę i co bym wyglądał wtedy przed świętami jak reksio;) więc trzeba było się niestety dostosować do warunków jazdy, aby wyjść z tego bez konfliktowo i w całości;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest już projekt korytarzy S11, dostępny na stronie UG Tworóg http://tworog.pl/aktualnosci/wpis/710/ankieta-droga-s11
    Plan sytuacyjno-topograficzny, bardziej szczegółowy,z naniesionymi wiaduktami, dostępny tylko dla rejonu Tworoga, należy przypuszczać, że UM Piekary też dysponuje planem sytuacyjno-topograficznym dla naszego rejonu.

    OdpowiedzUsuń

Tak było 2014 – Tak jest 2022

  Tak było – Tak jest Tak zatytułowany był cykl artykułów w miejskiej gazecie Twoje Piekary w roku 2014, ukazujący jak zmieniło się nasze mi...