Wrócę jeszcze do postu dotyczącego
przebudowy skrzyżowania, droga 911 – Miarki – Podmiejska.
W celu udrożnienia tego skrzyżowania
UM zdecydował się na dobudowanie prawoskrętów na 911 od Orzecha
oraz na Podmiejskiej. Zapomniano jednak o prawoskręcie na 911 w
kierunku Szarleja. Tym samym jadąc od węzła autostradowego
natrafiamy na wąskie gardło. Auta jadące prosto w kierunku Orzecha
będą blokować auta chcące skręcić w prawo. Jednym słowem jest
to poważna wada tej przebudowy. Myślę, że w tej kwestii powinni
wypowiedzieć się fachowcy od inżynierii komunikacji lądowej,
których mamy w Piekarach.
Do dyskusji, pod wcześniejszym postem,
włączył się w-ce Prezydent K.Turzański odpisując, że
prawoskrętu w kierunku Szarleja nie ma, bo nie było na to miejsca.
Tu pojawia się odwieczny problem i pytanie dlaczego tego miejsca nie
ma. Kiedyś były Prezydent Korfanty powiedział, że „nie będzie
się zastanawiał co będzie za dwa, trzy lata”. To były wymowne
słowa, które „potępił” swego czasu na blogu K.Turzański.
Zastanawia mnie dlaczego władze nie prowadzą przemyślanej polityki
z wieloletnim wyprzedzeniem, wprowadzając rozwiązania
przyszłościowe. Kilka lat temu UM zamówił Studium transportowe,
za które oczywiście trzeba było zapłacić. W czasie omawiania
tego dokumentu na jednej z komisji, przedstawiciel firmy
opracowującej Studium zasygnalizował, na które węzły
komunikacyjne w Piekarach należy zwrócić szczególną uwagę.
Między innymi do skrzyżowań narażonych na zatory komunikacyjne
zaliczono przebudowywane skrzyżowanie. Nie wiem czy ktoś czyta
później te opracowania i czy zawarte tam wnioski brane są pod
uwagę. Wydaje się, że nie, skoro nie tak dawno obecne Władze
Piekar sprzedały teren przy skrzyżowaniu „nie zastanawiając się
co będzie za dwa, trzy lata”. Teraz okazuje się, że czegoś nie
da się zrobić , bo czegoś nie przewidziano. Planowanie strategii
rozwoju miasta powinno wybiegać wiele lat do przodu z uwzględnieniem
przyszłych potrzeb w tym wypadku komunikacyjnych.
Jednym słowem zamiast zabezpieczyć
jakąś strefę terenu wokół skrzyżowania celem jego przebudowy w
przyszłości, dziś się wszystko sprzedaje, a jutro się mówi, że
niestety nie ma miejsca by wybudować prawoskręt. Druga sprawa ktoś
wydał pozwolenie, aby tuż przy skrzyżowaniu wybudowano stację
benzynową, która utrudni rozbudowę tego skrzyżowania.
To chyba jednak nie ten kierunek
myślenia...
Gdyby tam były dalej po dwa pasy jazdy w każdą stronę, dwa w stronę Świerklańca i dwa w drugą stronę to by był komfort jazdy i nie było by korków. Po jednym pasie w każdą ze stron, zawsze będą tam problemy, przy tak wielkim teraz natężeniu ruchu. Więc wszystkich problemów nie da się rozwiązać, przy obecnych standardach jest to po prostu niemożliwe.
OdpowiedzUsuńRaczej chodzi o to, że skrzyżowanie przy Marcredo ma małą przepustowość. Odpowiednio je przebudowując można tą przepustowość zdecydowanie zwiększyć. Inny problem to ten, że obwodnica jest wąska, czyli poza obecnymi standardami.
UsuńGdyby obwodnica była szersza i miała cztery pasy ruchu to by był komfort jazdy, dwa pasy ruchu to katastrofa bowiem w godzinach szczytu to masakra, gdy się tamtędy przejeżdża.
UsuńTa droga koło Marcredo w stronę Świerklańca to by była idealna w czasach PRL-U jak było parę maluchów i polonezów to by można śmiało sobie po niej śmigać, ale w obecnych czasach kiedy jest tak duże natężenie ruchu to strach tamtędy jeździć. Niektórym się śpieszy i niektórzy próbują wyprzedzać, dla mnie w obecnych czasach ta droga to katastrofa, nie spełniająca standardów i jest niebezpieczna łatwo tam o wypadek.
OdpowiedzUsuńJa jak jechałem z Marcredo z materiałem sześćdziesiątką w stronę Świerklańca, to za mną pędziło takie masywne auto i w środku dwóch wypasionych facetów o mało by mi nie wjechali do zadku spieszyło im się, więc musiałem docisnąć gazu i przyśpieszyć nie zważając na materiał bo jeszcze by mi wyklepali ze wściekłości maskę i co bym wyglądał wtedy przed świętami jak reksio;) więc trzeba było się niestety dostosować do warunków jazdy, aby wyjść z tego bez konfliktowo i w całości;)
OdpowiedzUsuńJest już projekt korytarzy S11, dostępny na stronie UG Tworóg http://tworog.pl/aktualnosci/wpis/710/ankieta-droga-s11
OdpowiedzUsuńPlan sytuacyjno-topograficzny, bardziej szczegółowy,z naniesionymi wiaduktami, dostępny tylko dla rejonu Tworoga, należy przypuszczać, że UM Piekary też dysponuje planem sytuacyjno-topograficznym dla naszego rejonu.